Blogarchief

dinsdag 18 april 2017

thuis...volgens de Dikke van Dale

thuis (het; o)
plaats waar iem. zich thuis voelt

Heimwee....maar naar waar? Ik kom er steeds meer achter dat ik me onder de gelukkigen mag rekenen die meerdere plekken op deze wereld heeft waar 'thuis' is. Want thuis is voor mij waar je dierbaren wonen, of je er zelf nu ooit geweest bent of niet. Thuis is ergens waar je altijd terecht kan, waar twee armen op je wachten om je omhelzen. Thuis is een plek en mensen die je mist als je het even moeilijk hebt. Thuis is een plek waar mensen zijn waarbij je jezelf mag zijn, waar je mag huilen en lachen. Thuis willen mensen je niet veranderen of bekritiseren, thuis ben je jezelf!

Ik heb een groot hart, dat zegt men, maar dat voel ik ook. Het kost me soms veel van mezelf, maar het levert me ook enorm veel op. Dat ik me op veel plaatsen thuis voel. Ik ben inmiddels op heel wat plekken geweest en bijna overal heb ik een thuis achtergelaten, een thuis waar ik altijd welkom ben en waar mensen zijn die ik in mijn hart gelsoten heb. Op de ene plek wat meer dan de andere....vandaar dat ik er voor kies om mijn eigen thuis te creeren, in mijn hart. Een plek waar iedereen welkom is, waar iedereen met liefde en respect behandelt wordt en een plek waar iedereen steeds terug mag komen. Ik zou zeggen...kom eens langs, het is fijn in mijn "thuis"!



Dit jaar heb ik mijn verjaardag op Zanzibar gevierd....dus nu is hier thuis!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten